میلاد شیردل

  • ۰
  • ۰

سلام

با توجه به شرکت بنده در جلسه دفاع خانم Ingulfsen در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اسلو نروژ، نکاتی که برایم جالب بود را یادداشت می‌کنم:

۱. در همان صفحه اینترنتی مربوط به جلسه دفاع، فایل ویدئویی ارایه ایشان را قرار داده بودند. در واقع اساتید و ... می‌توانستند قبل از شروع جلسه، ارایه ایشان را نگاه کنند و وقت جلسه صرف ارایه ایشان نشد.

۲. دانشجو بسیار خسته به نظر می‌رسید طوریکه ظاهراً مدت زیادی نخوابیده بود.

۳. سوالاتی که اساتید می‌پرسیدند مفهومی بود و لزوما در مورد عین آن روش پژوهش نبود. 

۴. هر چقدر دانشجو استرس داشت، اساتید بیشتر لبخند می‌زدند و به نشانه تایید حرفهایش سرشان را تکان می‌دادند. نه اینکه استرس او را بیشتر کنند!

۵. جلسه ۵ ساعت طول کشید. در حالی که در دانشکده ما نصف آن زمان طول می‌کشد. 

۶. اساتید هر سوال که میپرسیدند دانشجو فرصت زیادی برای توضیح دادن و پاسخ دادن داشت. درحالیکه در دانشکده ما در خیلی از جلسات دفاع ارشد و دکتری شاهد بودم اساتید پشت سر هم ایرادات دانشجو را می‌گویند بدون اینکه فرصتی برای پاسخ بدهند! 

۷. در پایان جلسه دفاع، پدر و مادر ایشان را هم دعوت کرده بودند و آنها هم صحبت کردند و هر یک از حضار احساسشان را به اشتراک گذاشتند. نه اینکه صرفا یک تبریک خشک و خالی بگویند.

8. پاورپوینت‌هایی که در این دانشگاه برای ارائه استفاده می‌شوند، یا کاملاً سفید هستند یا از ساده‌ترین قالب‌های پیش فرض پاورپوینت استفاده می‌کنند. در حالی که ما در ایران تأکید زیادی روی زیبایی و نقاشی(!) پاورپوینت‌هایمان داریم.

  • ۰۰/۰۳/۱۷
  • میلاد شیردل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی